Vaše dotazy
Níže uvádíme odpovědi na obecnější obchodně-technické otázky. Máte-li technický problém, vstupte prosím přímo na stránky nastavení a technické podpory (http://nastavit.domenu.cz).
1.1. Co je to doména 2. úrovně?
Doménové
jméno má více úrovní. Jednotlivé úrovně se oddělují pomocí tečky.
Nejvyšší úrovní v doménovém jméně "www.domeny-sro.cz" je "cz",
nazývanou též doménou 1. úrovně, nebo také "top-level"
doména. Slovo "domeny-sro" pak reprezentuje název domény 2.
úrovně, "www" třetí atd. Nejvyšší běžně registrovanou doménou je právě 2.úroveň, které nabízí naše společnost.
Pro zajímavost: Velmi bohatí zájemci mají možnost po splnění poměrně náročných podmínek zažádat u organizace ICANN
o přidělení domény první úrovně.
1.2. Co je to doménové jméno resp. jméno domény?
Doménové jméno je přirozené, snadno zapamatovatelné, jméno počítače na Internetu (např. www.domeny-sro.cz), které odpovídá sérii čísel - zvaných Internet Protokol adresa (např. 217.11.237.161). Registrací doménového jména se stáváte jeho vlastníkem, které již nikdo ve světě Internetu nesmí používat. Proto je nanejvýš vhodné si včas registrovat např. název své firmy nebo své příjmení. Pokud si ho totiž zaregistruje někdo jiný, zpravidla bývá velmi obtížné, ne-li nemožné jej získat.
1.3. Proč je třeba registrovat doménové jméno?
Je to právě z toho důvodu, že doménu smí používat na celém světě pouze jeden vlastník. Za tím účelem vznikly registrační autority (centrální registry), které jsou pověřeny správou příslušných domén (např. pro CZ doménu je to sdružení CZ-NIC, z.s.p.o.). Většina z těchto registrů požaduje za administrativní úkony finanční obnos.
1.4. Jak si svou doménu u Vás zaregistruji a jaký je další postup?
Základem je vyplnění registračního formuláře. Jeho prostřednictvím nám sdělíte jak své kontaktní údaje, tak požadované e-mailové schránky a jiné služby k doméně. Po úhradě zálohové faktury od nás obdržíte přístupová práva ke všem službám.
1.5. Mám už doménu zaregistrovanou, chtěl bych však využívat Vašich služeb. Jak to mám udělat?
Provede se přesun domény na náš server. Abychom Vám maximálně ušetřili čas, podáme žádost za Vás. Stačí, když na těchto stránkách vyplníte formulář k přesunu domény. Podrobné informace k průběhu najdete v části popisující přesun domény..
1.6. Doména kterou si přeji je již obsazena. Dá se něco dělat?
Doporučujeme si zaregistrovat stejnu doménu, pouze s jinou příponou (samozřejmě je-li tato alternativa volná). V tuto chvíli Vám můžeme nabídnout registraci AS, AT, BIZ, COM, CZ, DE, EU, INFO, NET, ORG, PL a SK domén za velmi výhodných podmínek. Jinak nezbývá než se pokusit kontaktovat vlastníka domény, zda-li je ochoten za úplatu převést vlastnictví domény na Vás.
1.7. Mám již zaregistrovanou a zaplacenou doménu a sháním jenom hosting.
Není problém, budeme Vám tedy fakturovat pouze provoz hostingového tarifu. Pokud jste si doménové jméno u registrátora zaplatili sami a do budoucna Vám to tak vyhovuje, můžete si obnovovací poplatek u registrátora nadále hradit. Platí pro všechny tarify s výjimkou tarifu ZDARMAHOSTING a WEBMASTER.
1.8. Mohu si svou e-mailovou schránku vybírat přes WWW rozhraní?
Ano, je to možné.
1.9. Jakou dobu získám u přesunu domény navíc zdarma?
Ke
každé provozované doméně se vážou pravidelné
udržovací poplatky. Pokud již doménu máte zaregistrovanou u jiného registrátora,
má Vaše doména nastaveno konkrétní datum expirace (tj. datum, do kdy je doména
v příslušném centrálním registru předplacena. O tuto dobu přesunem nepřijdete, naopak:
Abychom motivovali zájemce o přesun domény na naše servery, k ročnímu
provozu tak automaticky přičteme dobu, po kterou je doména zaplacena
u registrátora. Mnoho
hostingových společností (včetně nás) vybírá spolu s udržovacím poplatkem zároveň
roční poplatek za hosting domény na serveru. Proto i v případě,
že máte předplacen hosting domény, na jejím přesunu k nám jistě
neproděláte (tuto dobu dostanete zdarma). Pokud jej předplacen
nemáte (např. platíte měsíčně), ušetříte o to více!
POZOR! Výše uvedené neplatí pro přesun .DE domény (Německo), kde dochází přesunem k započetí nového jednoročního období.
1.10. Proč Vámi zaslaná faktura neobsahuje originální razítko a podpis?
Podpis ani razítko fakturující firmy není povinnou součástí dokladu (viz §29 písm.1 zák. č. 235/2004). Může být proto natištěné, případně ho nemusí doklad obsahovat vůbec. Do účetnictví lze použít i doklad vytisknutý z e-mailu.
1.11. MÁM TECHNICKÝ DOTAZ/PROBLÉM!
Pro případ potřeby jsou Vám k dispozici stránky technické podpory na adrese http://podpora.domenu.cz, kde jsou podrobně popsány nejčastější problémy a dotazy (nastavení pošty, uložení stránek na server). Ostatní dotazy Vám rádi zodpovíme e-mailem nebo telefonicky (s výjimkou tarifů, které neobsahují technickou podporu).
1.12. Kde najdu hesla k provozovaným službám?
Veškerá hesla ke všem službám zasíláme na kontaktní e-mail uvedený v objednávce ihned po úspěšné registraci domény. List je nazván "potvrzení o provozu domény", jeho podrobný popis najdete na adrese http://podpora.domenu.cz. V případě ztráty je možno si nechat automaticky zaslat na aktuální kontaktní e-mail(y) ze stránky http://nastavit.domenu.cz. V případě že kontaktní e-mail již není platný, budeme od Vás před změnou z bezpečnostních důvodů vyžadovat informace pro ověření totožnosti (např. číslo a částku poslední faktury).
1.13. Jak si založím/zruším e-mail nebo změním kapacitu e-mailu/webu?
Veškeré ovládání služeb máte pod kontrolou na http://nastavit.domenu.cz. Je třeba znát přístupové jméno a heslo pro FTP nebo e-mail, viz předchozí bod "kde najdu hesla k provozovaným službám"?
1.14. Chci si registrovat doménu, která se brzy uvolní. Kdy tak můžu učinit?
Máte-li "zálusk" na doménu která brzy stávajícímu vlastníkovi propadne, je dobré vědět termín, kdy se tak stane. U domén s příponou .CZ si musíte nejdříve ověřit, kdy doména expiruje, čili vyprší doba, po kterou ji má stávající vlastník předplacenu. Můžete si ověřit např. přímo na adrese centrálního registru www.nic.cz (sekce prohledávání údajů WHOIS). Zde je uvedeno datum expirace. I po tomto datu má vlastník domény ještě šanci svou doménu obnovit, než bude úplně uvolněna a budete si jí moci zaregistrovat např. i Vy. 30 dní po datu expirace je doména v tzv. ochranné lhůtě i zóně, plně funkční. Poté je doména vyřazena z funkčnosti, nicméně vlastník má ještě poslední šanci si doménu prodloužit (stav jinak také nazývaný "doména je v ochranné lhůtě a není v zóně"). Tento stav trvá až do 60.dne po datu expirace. Pokud ani do této doby neprodlouží vlastník svou doménu, je definitivně uvolněna a kdokoliv jiný si ji může zaregistrovat. K tomu můžete použít náš formulář pro registraci domény. Pokud Vám na získání domény velmi záleží, můžeme individuálně nabídnout speciální službu v nastavení "hlídacího psa". Nejde o nic jiného než o tzv. robota, který hlídá uvolnění domény. Jakmile je doména volná, pošle ihned Vaší registraci a uhradíme roční poplatek. Vše funguje tak, že nám s předstihem pošlete úhradu za roční vedení doménového jména+administrativní poplatek. Pokud je registrace úspěšná, doména je zaregistrována. Z principu věci se však může stát, že o doménu projeví zájem ještě někdo jiný a podobným způsobem má nastaveného robota. Pak je mnohdy věcí náhody, čí žádost dorazí první. Každopádně pokud není registrace z jakéhokoliv důvodu úspěšná, bude Vám poplatek vrácen, vyjma nevratného administrativního poplatku. Ten činí 200 Kč a kryje mj. nastavení a provoz hlídacího psa. Pokud máte o tuto službu zájem, kontaktujte nás, ne však zbytečně dříve než cca 20 dnů po expiraci. Podotýkáme, že výše uvedené platí pouze pro domény s příponou .CZ. U ostatních domén je situace zpravidla složitější, každý registrátor má jiné podmínky. Službu hlídacího psa můžeme aktuálně nabídnout ještě pro domény COM, NET, ORG, INFO, BIZ a z národních domén vedle CZ i AT, DE, PL.
1.15. Nevím jaký tarif vybrat. Lze ho později změnit?
O volbě tarifu je dobré se poradit se svým webmasterem (tvůrcem stránek). Každopádně pokud to není zrovna možné nebo webmastera ještě nemáte, naše rada je následující: Pokud si nejste jisti jaký tarif vybrat, můžete při registraci domény zvolit tarif nižší. Kdykoliv později si můžete doplatit na některý lepší. Na druhou stranu pokud chcete mezitím používat doménu pro poštu, doporučujeme alespoň tarif MINIHOSTING.
Pokud tarif nepostačuje a potřebujete přejít na některý z "vyšších" tarifů, stačí nás
kontaktovat s uvedením Vaší domény a požadovaného tarifu. Bude Vám vystavena
zálohová faktura, po jejíž úhradě dojde k navýšení tarifu a bude Vám zaslán
nový, aktualizovaný konfigurační list. Jednorázově se platí pouze roční částka
cenového rozdílu mezi tarify. Pokud tedy měníte např. tarif v ceně 500 Kč/rok
na tarif v ceně 650 Kč/rok, doplatíte jednorázově pouze 150 Kč. Tento poplatek
nefakturujeme, pokud bude v následujících 3 měsících probíhat obnova Vaší
domény, resp. fakturace na další období.
Pokud chcete naopak Váš tarif
"snížit", je to také možné. Zde pouze upozorňujeme na skutečnost, že částka za
již předplacenou dobu je nevratná. Je proto vhodné tento požadavek vznést až po
vypršení předplacené doby. Ideální je poslat žádost na snížení tarifu po
obdržení zálohové faktury na další období. V žádosti uveďte číslo a částku
zálohové faktury (nejlépe odpověď na e-mailovou výzvu k platbě) a požadovaný
tarif. Bude Vám zaslán nový konfigurační list a zálohová faktura.